onsdag 8 december 2010

Månadens skörd

Har idag hämtat månadens skörd från prenumerationslistan:

Incredible Hulks #616-617
Incredible Hulks: Enigma Force #3
Hulk #27
Fantastic Four #585

samt ett bokpaket innehållandes Annihilation Conquest Book 1 och 2.


Incredible Hulks #617

Skön läsning framför mig. Skall snart sätta tänderna i hela Dark Son-arcen från Incredible Hulks som nu är avslutad. Skall bli spännande och se om Greg Pak lyckas lika bra i fortsättningen med tanke på att jag nästan ramlade av stolen när jag läste Incredible Hulk #611 (shit va den va bra!!). Har gillat Paks Hulk ända sedan Planet Hulk och snart skall han och Paul Pelletier samarbeta igen (ytterligare en favorit, särskilt i Guardians of The Galaxy).

Tycker det är skönare att läsa en arc i sin helhet och borde kanske ha köpt den i trade istället men vissa titlar kan jag inte vänta på. Jag nöjer mig med att läsa alla sex tidningarna i streck.



Fantastic Four #585


Fantastic Four i Hickmans regi ser verkligen ut att bli riktigt bra. Han har verkligen byggt upp mina förväntningar på den pågående arcen Three (vem kommer att dö? Jag vågar knappt läsa).











Hulk #27

Red Hulk efter Jeph Loeb? Jag måste säga att jag verkligen gillade Loebs lilla "våldtäkt" på Hulk-universat. Att göra nästan samtliga Bruce Banners släktingar eller vänner till Hulkar är underhållning. Inget annat. Det har varit fart och fläkt och feta slag på stortrumman...men hallå, det är serier vi talar om. Jag har läst mycket mycket sämre serier än Red Hulk och jag tycker inte ens att Red Hulk hör hemma i den kategorin. Red Hulk FTW!! Och Ed McGuiness är som gjord för att rita en sådan serie.

Men nu är det andra som håller i rodret så om några nummer får jag sätta mig ner och utvärdera Jeff Parker och Gabriel Hardmanns äventyr med vår lätt koleriske röde vän.




Annihilation Conquest Book One

Marvels kosmiska äventyr har verkligen varit kul att läsa. Jag började med Annihilation och fortsatte med Rise and Fall of The Shi'ar Empire och diverse Inhumans-titlar innan jag kom fram till Guardians of The Galaxy och insåg att något saknades? Ja just det: Annihilation Conquest! Får nog ta och läsa om Annihilation först. Har en förmåga att glömma fort och den innehöll många olika moment av, ska vi säga, kosmiska mått.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar