fredag 2 december 2011

Skrivkramp

Ja nu är det december och bloggen har legat i träda tillräckligt länge. Skrivkrampen är påtaglig men läskrampen lyser desto bättre men sin frånvaro. Hoppas med detta inlägg att få lite mer inspiration till att skriva om det jag gillar mest: Marvel.

Neal Adams omslag till Marvel Feature #1
I december är prenumerationslistan utökad med Defenders #1 och Avengers: X-Sanction.
De första Defenders var en serie jag drömde om att läsa när man som osnuten pilt bläddrade igenom sina Hulk-tidningar i soffan. Under 80-talet fanns det gott om referenser till Hulks äventyr med Defenders och jag kunde nog aldrig föreställa mig att jag nu kan läsa dessa och att Marvel till och med ger ut en ny fjärde volym av detta gäng.

Neal Adams variant till Defenders #1, vol.4
Matt Fraction som ligger bakom flera bra serier på senare år som tex Invincible Iron Man, Immortal Iron Fist, Mighty Thor och även Marvels senaste event Fear Itself ger oss här möjligheten att åter få stifta bekanskap med en ny upplaga av Defenders. Originalmedlemmarna Doctor Strange, Namor och Silver Surfer (räknas tydlig som sådan även om han inte var med i originaluppsättningen) får sällskap av Nick Fury, Iron Fist samt Red She-Hulk.

Jag har precis börjat läsa alla sex volymerna av Essential Defenders för att förbereda mig och det är härlig läsning. Recension kommer snart.

Avengers X-Sanction
Avengers X-Sanction är en fyrdelad miniserie av radarparet Jeph Loeb/Ed McGuiness och handlar tydligen om att Cable måste utplåna Avengers. Jag älskade Red Hulk av denna duo och det ska verkligen bli kul att få läsa lite härlig action med feta splash-sidor. Jag kan inte tänka mig att det kommer bli annorlunda. Återkommer om detta visar sig stämma eller inte.

Alpha Flight #3 Variant
Slutligen lite roliga samt tråkiga nyheter: Alpha Flight Classic Vol.2 har äntligen kommit och står läst och prydligt i bokhyllan. Recension av bägge volymerna följer. Den tråkiga nyheten är att Alpha Flights nya serie i staterna drabbades av nedläggningsyxan. I somras uppgraderades maxiserien på åtta nummer till att få en fortsättning för att bara någon månad senare läggas ner vi fått de först utlovade numren. Mycket tråkigt och Marvel har verkligen inte legat på latsidan när det gäller att rata serier som har mycket fans. En recension av hela maxiserien får ni ändå när sista numret kommer ut i januari.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar